Informatie over de praktijk

Welkom op de website van Co-Med praktijk Den Haag Bordewijk. Onze moderne praktijk is gevestigd op de Bordewijklaan nabij station Mariahoeve en is uitstekend bereikbaar. Goede zorg volgens wetenschappelijke richtlijnen en een vriendelijk,  respectvolle benadering staan bij ons hoog in het vaandel. Onze huisartsen, praktijkondersteuners en assitenten staan voor u klaar. In onze praktijk is tevens een diëtiste gehuisvest. Op deze website vindt u meer informatie over onze praktijk.

Openingstijden

Onze praktijk is geopend van maandag tot vrijdag van 08.00 uur tot 17.00.

De praktijk is telefonisch bereikbaar van 08.00 uur tot 11.00 uur en van 14.00 uur tot 16.00 uur. Tussen 11.00 uur en 14.00 uur en ná 16.00 uur uitsluitend voor spoedgevallen en collegiaal overleg.

Spreekuren huisarts

Alle spreekuren zijn op afspraak, op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 Een afspraak duurt tussen de 10 en 15 minuten. Over het algemeen kan hierin één hulpvraag of meerdere korte vragen behandeld worden. Als u aangeeft dat er meer tijd nodig is, dan kan de assistente dit inplannen. In verband hiermee zal zij u vragen naar de reden van uw komst.

Spreekuren praktijkondersteuners 

Spreekuren POH Somatiek maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. 

Spreekuren POH GGZ maandag van 8.00 tot 17.00 uur. 

Inschrijving als patiënt

De praktijk is momenteel gesloten voor nieuwe patiënten.

Voor herhaalrecepten kunt u gebruik maken van de receptenlijn door te kiezen voor optie 2 in het keuzemenu. Spreek duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer in. Vervolgens spreekt u de gewenste medicatie in. Vermeld hierbij de naam, sterkte en het gebruik van het medicijn dat u nodig heeft. Bekijk hiervoor het etiket van het medicijndoosje. Zonder tegenbericht vanuit de praktijk ligt de medicatie de volgende werkdag na 15.00 uur voor u klaar bij de apotheek.

Bloedprikken

Voor bloedafname kunt u een terecht bij de service punten in het HMC, maar ook bij u in de buurt. U dient hiervoor van tevoren een afspraak te maken. Voor meer informatie verwijzen u naar de website van het HMC.

Veel gestelde vragen

Kan ik bij de huisarts terecht voor een reizigersvaccinatie?

U kunt bij ons helaas niet terecht voor reizigersadvies en bijbehorende vaccinaties. Voor reizigersadvies kunt u terecht bij de GGD.

Waarom vraagt de doktersassistente naar mijn klachten bij het maken van een afspraak?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is vanzelfsprekend verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik daarvoor terecht?

U kunt contact opnemen met het WMO-loket via de gemeente. WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Deze wet regelt dat mensen met zieke, een fysieke of psychische beperking hulp, ondersteuning of de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben.

Heb ik een verwijsbrief nodig voor een dokter in het ziekenhuis?

Voor een afspraak met een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Veel medische problemen kunnen door de huisarts worden verholpen. Als dit niet het geval is, verwijst de huisarts u in overleg door naar een medisch specialist. Bent u reeds onder behandeling bij een specialist? Dan is een verwijsbrief niet nodig.

Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?

Voor een medische verklaring kunt u helaas niet bij uw huisarts terecht. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste gegevens over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze gegevens onafhankelijk beoordelen. Ook kunt u bij de instantie die van u een medische verklaring vraagt navragen of een verklaring van uzelf voldoende is.

Digitaal en toch persoonlijk

Mede dankzij digitalisering kunnen we steeds betere zorg bieden aan onze patiënten. Zowel voor de patiënten als voor ons als huisartsenpraktijk wordt alles door digitalisering gemakkelijker gemaakt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld sneller schakelen met andere zorginstellingen of bent u sneller op de hoogte van uitslagen door middel van de patiëntenportaal. Natuurlijk kunt u met onduidelijkheden of vragen ook altijd terecht bij de assistenten. Op deze manier kunnen wij op een persoonlijke wijze de zorg bieden die u verdient.

 

Direct contact met de huisarts?

Wil u direct een huisarts spreken? Neem dan plaats in de online wachtkamer. Deze is geopend op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. U vindt rechts onderaan de pagina het spreekwolkje Image waarmee u in de digitale wachtkamer kunt plaatsnemen en u wordt dan direct geholpen. Wanneer u deze niet ziet is de wachtkamer gesloten. Deze wachtkamer is enkel voor patiënten die ingeschreven staan bij deze praktijk.